Temaaftener

materialer til inspiration og handling

Haderslev Stift: Energi, biodiversitet, arealanvendelse og de unges perspektiv

Temaaftenen blev afholdt i Simon Peters Kirke i Kolding og startede med en rundvisning omkring kirken inden det egentlige program begyndte. Find slides fra de mange spændende oplæg her.

Aarhus Stift: Biodiversitet og bæredygtige bygninger

En god aften på Diakonhøjskolen med spændende oplæg og god snak omkring bordene. Blandt ooplægsholderne var Mortn D.D. Hansen, biolog og museumsinspektør, og Mette Viuf, Kgl. Bygningsinspektør.
Find slides fra aftenen her.

Viborg Stift: Biodiversitet og bæredygtig arealanvendelse

Hedeagerkirken i Herning dannede ramme om aftenens interessante oplæg fra biskoppen, lokale kirkegårdseksperter med flere. Du kan downloade præsentationerne fra aftenen her.

Ribe Stift: Arealanvendelse, biodiversitet og energioptimering

Temaaftenen i Ribe Stift blev afholdt i Sædden Kirke med fokus på arealanvendelse af kirkernes jorder, biodiversitet på kirkegården og energioptimering af bygninger.

Roskilde Stift: Biodiversitet og energioptimering af bygninger

Temaaftenen i Roskilde Stift i november 2023 fokuserede på biodiversitet på kirkegården og energioptimering.

Aalborg Stift: Miljøvenlig arealforvaltning og energioptimering af bygninger

Temaaftenen i Aalborg Stift i oktober 2023 fokuserede på jorder og energioptimering.

Helsingør Stift: Grønne indkøb og energioptimering af bygninger

Temaaftenen i Helsingør Stift i oktober 2023 fokuserede på grønne indkøb og energioptimering.

Lolland-Falsters Stift: Jorder og kirkegårde

8. september 2023 var der temaaften i Lolland-Falsters Stift med fokus på grøn omstilling af folkekirkens jorder og kirkegårde. Find slides fra aftenens oplæg her

Velbesøgt temaaften i Københavns Stift inspirerer til grøn omstilling

Temaaftenen i Københavns Stift i april 2023 fokuserede på grønne indkøb og energibesparelse.

SKABELON

Handleplan og inspirationskatalog over grønne initiativer

Folkekirkens Grønne Omstilling har udviklet en skabelon til grønne handleplaner og et inspirationskatalog, der kan sætte gang i de grønne tiltag i det lokale kirkeliv. Find dem her.

INSPIRATION

Grøn omstilling i Favrskov Provsti

I Favrskov er de langt med den grønne omstilling. Her kan du læse mere om, hvordan de har grebet arbejdet an.