Materialer fra webinarer
Affaldssortering

Webinar 3: Affaldssortering

Se webinar:

Webinar med Marie Carlsen Ravnmark, Erhvervskonsulent i Københavns Kommune, Dorte Kristensen, Provstisekretær Aarhus i Nordre Provsti og Bjørn Dinesen, Kirkegårdsleder i Risskov.

Download præsentationer:

Yderligere viden om affaldssortering

Vi har samlet materialer og inspiration om affaldssortering på undersiden om affald. Her kan du blandt andet finde en tjekliste til at komme i gang og en kort opsummering af gældende regler og krav

Om webinaret

Fra januar 2023 er det et krav, at kirken sorterer husholdningslignende affald efter de samme sorteringskriterier som private husholdninger.

Webinaret sætter spot på, hvad det i praksis betyder for din kirke, kirkegård eller anden folkekirkelig arbejdsplads.

• På webinaret kan du møde Marie Carlsen Ravnmark fra Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune. Hun fortæller om affaldsbekendtgørelsen og dens betydning for de enkelte menighedsråd og deler gode eksempler på erfaringer med affaldssortering i Københavnske Kirker.

• Dernæst kan du høre erfaringer fra affaldsarbejdsgruppen i Aarhus Nordre Provsti v. Provstisekretær Dorte Kristensen. I Aarhus Nordre har de nemlig samarbejdet om affaldssorteringen på provstiniveau med bl.a. udvælgelse af affaldsansvarlige og indhentning af tilbud fra renovatører.

• Sidst men ikke mindst får du gode råd om affaldssortering i praksis fra kirkegårdsleder Bjørn Dinesen, Kirkegårdsleder i Risskov.